LolloTheSims

Direktlänk till inlägg 2 april 2015

Familjen Sparks - Del 1

Av Lollo - - 2 april 2015 17:59

Nu tänkte jag introducera er till min favorit familj i The Sims 4, nämligen familjen Sparks! Jag har spelat på denna familj sedan slutet i januari, så jag har kommit en bit i spelandet. Just nu är jag på generation 5. Men jag tänkte visa er ända från början! Observera att jag knappt fotade under tiden jag spelade då, så nu får ni inprincip en sammanfattning. 


 

Här har vi då Lola Sparks. Bredvid henne står hennes flört Don Lothario. Lola har egenskaperna geni, klumpig, utåtriktad och bonusegenskapen affärssinne. 

Hur som helst, Lola flörtade runt lite med killarna, i hopp om att finna ''den rätta''. Efter det hyffsat stora huset hon köpte hade hon bara någon tusenlapp i bakfickan, så hon började leta efter ett jobb. När hon såg att ett jobb inom affärer var ledigt tog hon det direkt. Detta måste ju vara ödet!


  Snyggingen J Huntington III kom förbi, och Lola välkomnade honom mer än gärna. De umgicks lite, och efter ett tag föreslog Lola en dejt! J tackade ja, och de åkte till stadens bar för att ta ett par drinkar.

 

(Jag gav honom en liten makeover)

Lola lade märke till att ingen stog bakom baren, så hon smög dit för att impa lite med hennes coola mixolog trix. Efter att hon spillt ut en hel flaska gav hon upp och log lite generat mot J. Han skrattade åt hennes charmiga försök att flirta.

 

Ett år senare

-J du får faktiskt skärpa dig nu. Jag vet att du har svårt att binda dig men snälla, jag är en höggravid kvinna! sa Lola till hennes sambo sedan ett halvår tillbaka. Hon hade nämligen fångat honom flörta med hans gamla rumskompis Zoe Patel. J bönade och bad om förlåtelse, men Lola viftade bara bort det. J gick in för ännu en ursäkt, men Lola avbröt honom med ett skrik. Vattnet hade gått och nu är barnet påväg!

 

Här har vi dottern Esmeralda och pappa J. De har en nära relation till varandra. Esmeralda är också ett geni, precis som hennes mamma. 

 

Mamma Lola är nu vuxen, så jag gav henne en liten makeover. 


Så, vad tycker ni om familjen Sparks än så länge? Jag har tagit kort lite då och då under tiden jag spelat, men inte speciellt mycket. 

Hur som helst, kommentera gärna lite feedback.


 
 
Felicia

Felicia

2 april 2015 20:42

Gör inte att det inte finns så många bilder! Tycker det är roligt med att du har kommit en bit så att familjen inte dör efter bara 2 uppdateringar :D

http://lilissim.blogspot.se

 
Benedikte

Benedikte

3 april 2015 09:41

Jag vill jätte gärna se mer av sims familjen/familjerna, jag har själv spelat sims mycket och jag gillar sims bloggar :-) Fortsätt gärna så!

http://bendie.bloggplatsen.se

Lollo -

3 april 2015 10:41

Jamen det ska jag absolut göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - - 13 april 2015 20:12


Hallå! När ni går in på min blogg, är bilderna borta? Så är det för mig. What? Det är ju mina bilder. Hörni, släng in en kommentar! Tack på förhand.   ...

Av Lollo - - 11 april 2015 20:00

Oj, det är många! Men typ ond och elak. Känner inget behov av att skapa massor av onda simmar. Nej, det gör jag inte. Och jag använder inprincip aldrig matvrak och soffpotatis. (Vet inte vad den heter i Sims 4, men i Sims 3 hette den soffpotatis) ...

Av Lollo - - 10 april 2015 15:29

Här kommer ännu ett nedladdningstips! Gissa vad? Jo, ännu ett hår! Det är inprincip det ända jag laddar ner. Älskar detta hår! Det är kort och finns i flera färger.      Hur snyggt? Du hittar det här    Hörni, jag ser att läsarsiffrorna ha...

Av Lollo - - 10 april 2015 12:00

Jag använder ofta egenskaperna klumpig och kreativa egenskaper (Konstnärlig, matfantast osv). Jag vet inte varför, men det är så charmigt med klumpiga simmar! Även kreativ är en sån rolig egenskap!     Sneakpeak på familjen Sparks, generation ...

Av Lollo - - 9 april 2015 19:00

   Roxane besöker ofta tvillingen Ofelia. Det är faktiskt riktigt irriterande hur ofta det dyker upp släktingar på tomten, ugh.   Systern Sara dök upp senare på dagen och pratade lite.   Quentin och Renesmee, som nu mera är ungdomar, förl...

Presentation


Välkommen till mig blogg!
Jag är en simsgalen tjej som har bestämt sig för att blogga om det. Så, hoppas att ni kommer trivas!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer utav här på bloggen?
 Nedladdningstips
 Mitt spelande
 Nyheter
 Challenges (tipsa i kommentarerna)
 Guider
 Fusk
 30 Days Challenge
 Skapelser (simmar,hus etc)
 Annat (tipsa i kommentarerna)

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards